No laboratorio
Fixemos varios experimentos relacionados co mundo das plantas e o seu
estudo:
1. Como respiran as plantas?
As plantas respiran por uns pequenos poros nas follas, chamados
estomas.
estomas.
Para demostralo, enche de auga ata a metade unha botella ou
frasco de vidro. Fai un tapón de plastilina, deixando un buratiño
para meter o peciolo dunha folla ancha, ata que se mergulle na auga. Mete tamén polo tapón unha palla de refresco, sen que toque a auga.
frasco de vidro. Fai un tapón de plastilina, deixando un buratiño
para meter o peciolo dunha folla ancha, ata que se mergulle na auga. Mete tamén polo tapón unha palla de refresco, sen que toque a auga.
Ao respirar pola palla sacamos aire do frasco, e esta presión fai que entre
aire polo único sitio posible: A través dos poros da folla. Fíxate como
aparecen as burbullas arredor do peciolo da folla!!
Estomas |
2. Sistema
circulatorio das plantas
Ao igual que as veas e arterias do noso
corpo, as plantas teñen un sistema circulatorio formado por vasos (xilema e
folema) para que o zume poida levar osíxeno e alimentos a todas as súas partes. Para
comprobar si estes vasos forman unha rede direccional ou forman unha rede como
unha esponxa, podemos realizar un sinxelo experimento.
Metemos o talo du caravel nun tubiño con
colorante alimenticio amarelo, esperamos unas 24 horas, pasado ese tempo, vemos
que os pétalos do caravel se tinguen de amarelo.
Por que ?
As plantas absorben auga e outras sustancias do solo a través da raíz.
Estas sustancias son trabsportadas ata ás follas e ós pétalos polos vasos
conductores, do sistema circulatorio, mediante capilaridade.
3.Comprobamos a importancia da vexetación, realizando un experimento
sobre a deforestación:
Prepáranse
tres recipientes con terra:
-
Un con
vexetación
-
Outro con
follas e materia orgánica
-
Outro só con
terra
Instalando
un sinxelo recolledor na boca de cada recipiente ( feito reutilizando botellos
de plástico), e sometendo o conxunto á “chuvia”, debaixo da billa ou empregando
unha regadeira, podemos comprobar como a vexetación retén sedimentos do chan,
evitando a erosión e a contaminación das augas.
4. Estudamos a xerminación da semente.
5. Estudo das células vexetais de epiderme de cebola.
Os alumnos
realizaron unha práctica de laboratorio na que tiveron que facer unha
preparación de células vexetais de epiderme de
cebola para observalas posteriormente no microscopio.
cebola para observalas posteriormente no microscopio.
Materiales: Microscopio,
portaobxetos,cubreollos,cubeta,escalpelo , agullas enmangadas e contagotas.
Productos: Cebola,azul de metileno e auga.
Procedemento:
1.Separamos unha das follas
internas da cebola e desprendemos a membrana que está adherida pola cara
inferior cóncava.
2. Depositamos a membrana nun
portaobxetos cunhas gotas de auga.
3.Poñemos o portaobxetos sobre a
cubeta de tinguido para que caigan nela a auga e os colorantes. Si é preciso
estiramos o anaco de epidermis coa axuda das agullas enmangadas.
4. Escurrimos a auga e engadimos
unhas gotas de azul de metileno sobre a membrana e deixamos actuar
durante 5 minutos (non debe secarse a epidermis por falta de colorante ou por
evaporación do mesmo). Co contagotas bañamos a epidermis con auga abundante ata
que non solte colorante.
5. Colocamos sobre a preparación
un cubreobxetos e levámola o microscopio.
6. Observamos a preparación a
distintos aumentos, empezando polo máis baixo.Identificamos as distintas
células do texido epidérmico do bulbo da cebola
Ningún comentario:
Publicar un comentario